Hahmot

Piia Anneli Lahtinen

Piia on varsin nuori, mutta erittäin lupaava kouluratsastajan alku. Tyttö omistaa isomman puolen Sockista, tai Sukasta miten hän kutsuu oria. Ratsastanut tyttö on 5-vuotiaasta lähtien ja on nyt vasta 11-syntymäpäivän tienoilla. Kisoissa Piia on kisannut vaikea B tasolla asti. Liekö tytön ratsastuskokemus hänen vaarinsa kolmesta ravurista vai jostain muusta, hän on jo erittäin tasokas kouluratsastaja ja tulevaisuudessa hän saattaa kisata jopa Grand Prix- areenalla. Piia omistaa myös kokonaan Mr. Chaserin eli Casperin.

Lavenda Fransico

Lavenda on 23-vuotias tallin omistaja. Hänen ratsastus uransa alkoi virallisesti hänen olessa seitsemän ja puoli vuotta vanha. Esteiden hyppimiseen tämä eksyi vasta täysi-ikäisenä ja se on lähinnä pysynyt lajin painotuksena. Tallista Lavenda on haaveillut jo pitkän pitkän aikaa, mutta mahdollisuus tuli kulman takaa tämän iso mummon kuollessa. Lavenda sai puolet perinnöstä, koska on perheen ainoa lapsi ja tämän äiti on kuollut. Vaikka Lavenda olikin surullinen iso mummonsa kuolemisesta, tämä alkoi seurata hänen jalanjälkiään. Perinnössä nimittäin annettiin hänelle puolet mummon hevosista - tai no siis kolme hevosta ja  yksi poni. Ja niin syntyi Ratsastuskoulu Lavenda siskopuoli Annen kanssa.

Anne Maija Routa

Vaikka Anne näyttää vähän liiankin pieneltä ollakseen 19-vuotias, on hänellä varsin iso osa tallin ponien koulutuksessa. Hän kipuaa ponin kuin ponin selkään, kunhan se on korkeudeltaan vähintään 120cm. Anne myös on tallin osa omistaja, sekä tallimestari. Ratsastuksenopettajan koulutuksen Anne on vasta aloittanut viime vuonna ja valmistuu joskus lähemmäs 2021 syksyä. Nainen myös vuokraa Piperiä johon hän rakastui jo ensimmäisellä ratsastuskerralla. Annella on yleensä aikaa hömpötellä muuten vaan ja tältä voikin kysyä omasta mielestään vaikka kuinka naurettavia kysymyksiä, koska Annen mielestä mikään kysymys ei ole huono.

Helga

Viivi

Kuvat © Vapaasti by AK

Helga Ja Viivi Leppänen

Helga ja Viivi ovat tallin naapurissa asuvia tyttöjä. Helga on heistä vanhempi ja hän on 10-vuotias, Viivi on Helgaa kolme vuotta nuorempi. Helgan voi usein tavata molempien oman ponin selästä, joka on Mishi. Viivi useimmiten tyytyy ratsastelemaan tallin kahdella shettiksellä, toki hänetkin bongaa joskus Mishin selässä. Siskokset ovat myös erittäin hyviä ystäviä Piian kanssa.

Tilat

Tallit

Lavendasta löytyy kaksi tallia; ylätalli ja vanhasta navetasta remontoitu latotalli. Pihasta löytyy myös käyttäjiä vaille oleva pihatto. Tallit ovat isoja ja avaria, sekä niiden sisällä on ilmastointi. Hevosille on tilavat karsinat ja niistä voi työntää pään ulos tarvittaessa.

Tallin ja tarhojen järjestyksen löydät tästä

Maneesi

Kenttä

Tarhat